سرخط خبرها

ویدئو| خانواده چوبی| یک کسب و کار خانوادگی با مدیریت مادرانه

وقتی چوب در برابر اراده یک زن نرم می شود و به خلق آثار هنری میپردازد. 
  • کد خبر: ۲۰۴۳۰۴
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری بر این باورند که اره و رنده به دست گرفتن و سایش چوب، قدرتی مردانه می‌خواهد و زنان برای این کار مناسب نیستند اما در همین گوشه و کنار شهر، دستان ظریف و زنانه‌ای هستند که بسیار هنرمندانه، چوب را برش می‌دهند و با فرم دادن به هر تکه چوب هنری از خود به جای می‌گذارند.

امروزه کارآفرینی بانوان و به ویژه جوان‌ترها بیشتر در چارچوب خانه بوده و علاوه بر نقش مادری، در اجتماع هم حضور پر رنگی دارند یکی مثل مرجان اسحاقی زاده تصمیم میگیرد علیرغم شرایط سخت،  مدتی را در سوله نجاری پدرش زندگی کند،بوی چوب و نوستالژی کودکانه وی از فعالیت پدرش او را وادار میکند تا از خرده ریز های چوب دست به خلق آثار هنری بزند.

حالا آثار چوبی  او دیگر حدود به محصولات کوچک چوب نیست و همه آنچه با چوب ساخته میشود را خلق میکند. داستان مرجان از جایی جذاب می شود که  تمام اعضای خانواده اش، در این راه با او همراه می شوند و سه نسل متفاوت در کنار هم هم کار میکنند و هم به زندگی روزمره خود میپردازند.

حالا آثار چوبی خانواده اسحاقی زاده فراتر از مشهد پا گذاشته و  در سراسر کشور مشتری دارد. در این ویدئو با خانواده نجار پیشه اسحاقی زاده گپ و گفتی میکنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->